Communiceren als een pro

Enkele details over een workshop die ik héél graag geef en die m'n studenten héél graag krijgen, zo blijkt

Ik startte met een team dat zichzelf gemiddeld 7,5/10 geeft als antwoord op de vraag: “When you want to convince people of your idea, proposition, value and offering, … how comfortable do you feel on average? (10 = very comfortable – 0 = not at ease at all)”

Een behoorlijk hoge score, maar ik had van de organisatie waarin de deelnemers werken, niet anders verwacht. Mocht ik aan jou de vraag stellen, hoe hoog zou jouw score liggen?

Je zal in het lijstje van aangereikte topics waar het team rond wilde werken, zonder enige twijfel veel punten herkennen.

  • Being a better listener,
  • Read the body language of the other person and adapt my style more accordingly.
  • More self confidence in conversations, even when I am not completely comfortable with the subject.
  • Better cope with situations where the other side is an “agressive” negotiator.
  • Get the message through, even when your audience has a completely different opinion.
  • How to deal with prejudice by the other party?
  • How to authentically have a pitch/sales talk without falling into sales clichés or make the conversation feel transactional (both of which I abhor)
  • How to convince someone, without being pushy.
  • How to address answers such as “I have no time” or “the cost is too high”.
  • Listening to a lead better, instead of talking too much myself.
  • Feel less intimidated by dominant, direct people (‘ego’s’)
  • Knowing which arguments work best in which particular situation/phase of the negotiation;
  • How to untangle discussions and not getting cornered.
  • Be able to bring up the right arguments when conversations take an unexpected turn. Ad hoc replies to unexpected questions

Hoe ziet jouw lijstje er trouwens uit?

Je bent nu al benieuwd om te horen hoe ik een en ander aanpakte, niet? Ik heb een +80 paginas tellend engelstalig e-book beschikbaar met inhoud die ook voor jou het verschil kan maken. Tijdens de workshop gaan we hiermee aan de slag. Afhankelijk van jouw desiderata werken we ook met een tweede gids rond storytelling en impactvol presenteren.

How to drive conversations towards desired outcomes? – (c) 2020 Hans Demeyer & Steph Van Haverbeke

Wil je hierover meer weten? Laat een berichtje na op +32 9 396 59 46 of boek een vrijblijvend verkenningsgesprek

Een ding is zeker, de workshop lostte bij AMS de verwachtingen in, net zoals dat bij jou ook het geval zal zijn.

Trainer en delivery style scoorden 4,5/5 en de learning effectiveness score lag zelfs nog iets hoger.

Ondermeer onze innovatieve “inversed logic” methode scoorde hoog. Het doet deelnemers niet enkel nadenken over goede vragen, ze krijgen ook een super goed inzicht in hun toegevoegde waarde.

Ik ben er zeker van dat jij dit ook leerrijk zal vinden. Zullen we binnenkort eens met elkaar verbinden? Dat kan in het Nederlands, Engels, Frans en of Spaans. Tot gauw

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: